Początek lipca to dla mnie zawsze czas pojawienia się w Gdyni na Open’erze. W tym roku jest jak jest – festiwal nie miał szans się odbyć. Wracam więc myślami do poprzednich edycji i przypominam sobie piosenki artystów, których miałam okazję na żywo zobaczyć.
W 2016 roku w Polsce pojawił się duet The Last Shadow Puppets, który tworzą Miles Kane i znany z działalności z Arctic Monkeys Alex Turner. Zespół był świeżo po premierze swojej nowej, pierwszej od ośmiu lat studyjnej płyty „Everything You’ve Come to Expect”. Znalazła się na niej jedna z najładniejszych kompozycji w karierze duetu – „Aviation”. To także jedna z najbardziej niepokojących pozycji w dyskografii Milesa i Alexa. Nagranie trzyma w napięciu, będąc udaną mieszanką psychodelicznego rocka, post rocka i barokowego popu z orkiestrowymi wstawkami. Jeśli twórcy Bonda szukaliby piosenkowego motywu przewodniego filmu, “Aviation” jest strzałem w dziesiątkę.
Utwór wybrany został na jeden z singli promujących „Everything You’ve Come to Expect”. Piosenka dotarła do 150. miejsca na brytyjskiej liście przebojów. Za jej produkcję odpowiada James Ford, który pracował już przy pięciu albumach Arctic Monkeys.
The Last Shadow Puppets – Aviation
Hot procession
Gloomy Conga of glum looking beauties
Strolling through the opening scene
Where’d you want it?
It’s your decision honey, my planet or yours?
Sectoral heterochromia
Aviation in the evening
I can feel it coming on
Mama told me you should start
as you mean to go wrong
Or else you’re never gonna get it right
Señorita
Well you need not come coke head close to me
‚Cause I can hear you perfectly clear from here
Aviation in the evening
I can feel it coming on
Mama told me you should start
as you mean to go wrong
Or else you’re never gonna get it right
Elementary hallelujahs
Annalise’s dulcet tone
Aviation in the evening
I just can’t leave it alone
I reckon I just might have broke the ice
The Colourama in your eyes
It takes me on a moonlight drive
It’s the way you wing it
While you’re figuring it out